بسته

کوره مقاومت الکتریکی یا کوره مقاومتی را بشناسید✔️💯

کوره مقاومت الکتریکی چیست؟

کوره مقاومت الکتریکی یا کوره مقاومتی یکی از انواع کوره است که با انرژی الکتریکی کار می‌کند که در ادامه به طور کامل با آن آشنا می شوید. کوره های مقاومتی، اتاقکهای بسته عایق بندی شده ای هستند که دارای تهویه هستد و برای عملیات حرارتی فلزات، گرمایش تجاری یا خانگی، سفالگری و غیره استفاده می شود. المنت‌های کوره می‌توانند انرژی حاصل از منبع تغذیه DC یا AC ولتاژ نامی باشند و با شکل‌گیری ستاره-مثلث تنوع گسترده ای از دما را فراهم می کند. در این نوع از کوره، گرما با عبور جریان از مواد با مقاومت الکتریکی بالا ایجاد می‌شود. گاهی این مقاومت‌ها به شکل المنت‌هایی در اطراف قطعه مورد نظر قرار می‌گیرند و گاهی نیز، خود قطعه نقش مقاومت را ایفا می‌کند و دما با عبور جریان، افزایش می‌یابد. اما این کوره‌ها به دلیل تلفات زیاد انرژی در فرایند تولید و انتقال انرژی الکتریکی، گرمای حاصل از انرژی الکتریکی گران‌تر از گرمای حاصل از سوخت‌های فسیلی مانند گاز طبیعی و پروپان است.

مزایای استفاده از کوره مقاومتی

  • قابلیت ایجاد دمای بالا و دقیق
    کنترل دما در این کوره‌ها بسیار دقیق‌تر از سایر کوره‌هایی است که با انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند. این کوره‌ها می‌توانند هر دمایی تا ۳۰۰۰ درجه سانتی‌گراد را با دقت بالایی فراهم کنند. با قرار دادن یکنواخت المنت‌های گرمایشی بر روی دیواره کوره و ایجاد گردش هوای مناسب در محفظه کوره، می‌توان مواد را به‌طور کاملاً یکنواخت حرارت داد.
  •  اتلاف کم انرژی و بازدهی بالا
    گرمایش با مقاومت الکتریکی، بازدهی ۱۰۰٪ دارد، به این معنا که تمام انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. همین موضوع سبب اتلاف کمتر انرژی می‌شود.
  •  کاهش اکسیداسیون و واکنش‌های مخرب شیمیایی
    یکی از مهم‌ترین مزیت این کوره‌ها، به حداقل رساندن اکسیداسیون و واکنش‌های مخرب شیمیایی طی فرایند حرارت دهی است. دلیل این موضوع، امکان خلأ کردن فضای داخل کوره یا ایجاد اتمسفر خنثی در داخل آن است. همچنین عدم نیاز به احتراق یکی دیگر از مزایای کوره‌های مقاومتی است.
5/5 - (1 امتیاز)

پست های مرتبط

This will close in 0 seconds